duminică, 15 ianuarie 2012

SOMON IN STIL LIBANEZ


Ingrediente:

• 2 fileuri (aprox.500 g) somon ,
• Ulei de masline,
• 2-3 linguri miez de nuca prajita si tocata,
• Sucul de la 1/2 lamaie,
• 1 ceapa rosie,
• 1 ardei iute rosu (eu am pus 2 ardei murati si ½ lingurita ardei iute uscat),
• 4-5 linguri patrunjel tocat,
• 1-2 linguri menta proaspata tocata,
• ½ lingura sumac
Pentru sos:
• 4-5 linguri iaurt gras,
• 1 lingura sos tahini,
• Sucul de la 1/2 lamaie,
• 1 catel de usturoi ras,

Am inceput cu pregatitul sosului. Am amestecat intr-un bol toate ingredientele, am acoperit bolul cu folie si l-am pus la frigider.



Am uns o foaie de pergament cu ulei, am aranjat cele 2 fileuri, am condimentat cu piper, sare si ulei.
Am impachetat pestele in pergament si l-am pus in cuptor la 220 grade pentru 20 minute.


In timp ce pestele era in cuptor am pregatit amestecul de verdeturi.
Intr-un castron am amestecat ceapa, patrunjelul, menta, ardeiul iute, nuca si sumacul.





Am pus pe farfurie fileul de peste .Am folosit 2 servetele pentru a nu murdari farfuria.
Am uns fileul cu sosul de iaurt.



Am amestecat verdeturile cu ulei si lamaie.


Peste fileul uns cu sos am intins amestecul de verdeturi.


Sosul ramas l-am servit alaturi de peste.


Toate cele bune si sa ne revedem cu bine !!!

Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu