marți, 25 ianuarie 2011

SUFLEU DE SPANAC

Ingrediente:

  • 450 g spanac congelat,
  • 200 g smantana pentru gatit,
  • 1 lingura faina,
  • 50 g unt,
  • 2 oua,
  • 2 linguri parmezan,
  • sare, piper, nucsoara
Am inceput prin a lasa la decongelat spanacul.
Intr-o craticioara pusa pe foc am adaugat untul . Cand acesta s-a topit am adaugat 1 lingura de faina iar cand aceasta s-a combinat cu untul am inceput sa torn smantana si sa amestec pentru a nu se forma cocoloase de faina.Obtinem astfel sosul besamel pe care-l lasam deoparte sa se raceasca.



Separam in doua castronele galbenusurile de albusuri.
In vasul robotului de bucatarie adaugam galbenusurile un praf de piper si de sare, spanacul scurs bine de apa si parmezanul. Punem aparatul in functiune iar prin orificiul capacului turnam si sosul besamel.





Cu ajutorul mixerului am batut albusurile.


Am golit amestecul de spanac din vasul robotului intr-un bol,am incorporat albusurile amestecand usor cu o lingura. Am dat aroma sufleului cu un praf de scortisoara.

Compozitia am impartit-o in 6 forme mici de portelan unse cu ulei .
Am pus vasele de portelan intr-o tava cu apa calda (apa ajunge pana la trei sferturi din inaltimea formelor) si am introdus tava in cuptorul incalzit, timp de 45 min la 180 grade.


Se serveste cald.

NOTA:

Pentru ca mi-a mai ramas compozitie a doua zi in aceleasi forme unse bine cu ulei am spart cate un ou, am adaugat alaturi de el cate o lingura de compozitie de sufleu de spanac si le-am pus la copt in cuptor rezolvand astfel elegant micul dejun.

FOTOGRAFIA NU-MI APARTINE (este pentru exemplificare, eu nu am putut face fotografii)




Toate cele bune si sa ne revedem cu bine !!!


Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu