duminică, 8 aprilie 2012

PLACINTA RUSEASCA CU SOMON




  • Ingrediente:

    1 foaie aluat foietaj,
    300 g somon proaspat,
    100 g orez,
    200 g ciuperci,
    300 g spanac,
    50 g unt,
    2 oua fierte,
    1-2 catei usturoi,
    1 ceapa,
    1 legatura marar,
    2 linguri sos de peste,
    sare,piper

Intr-o oala am pus somonul la fiert in apa cu sare. Cand a fiert l-am scos pe o farfurie sa se raceasca apoi l-am rupt bucatele si am ales oasele.
In apa in care am fiert pestele am pus apoi si am fiert orezul.
In timp ce orezul fierbe se toaca ceapa si ciupercile.
Intr-o tigaie am pus cam 20 g unt si o lingura de ulei apoi am adaugat ceapa si ciupercile la sotat. Cand au fost gata le-am scos intr-un castron sa se raceasca.

Orezul fiert l-am scos intr-un castron in care am adaugat cele 2 oua fierte tocate marunt, 10 g unt si cele 2 linguri cu sos de peste.
In tigaia in care am prajit ciupercile am adaugat untul ramas (20 g),o lingura de ulei, usturoiul zdrobit (sau tocat)si spanacul(eu am avut un pachet de 450 g congelat si l-am folosit pe tot dar este cam mult).

Cand spanacul a fost gata am adaugat 50 g cascaval(trebuia cascaval ras dar nu aveam asa ca am folosit feliat).


Pentru aroma am folosit piper si un praf de nucsoara.
Am uns o tava cu ulei apoi am tapetat-o cu foaia de aluat pe care am intepat-o cu furculita din loc in loc.


Am montat apoi placinta.
Primul strat a fost cel de orez.

A urmat stratul de ciuperci.



Al treilea strat este somonul .

Am presarat mararul tocat.

Am condimentat cu piper si sare.

Ultimul strat este de spanac peste care am pus 1 ou batut.

Placinta se coace in cuptor la 220 grade timp de 30-35 minute pana se rumeneste aluatul.




Concluzii:
- placinta ar fi mai prezentabila daca ar fi acoperita cu o foaie de aluat.(Eu nu am mai avut si de aceea am folosit ou).
- tot pentru aspect data viitoare voi pune somonul ultimul strat.

Toate cele bune si sa ne revedem cu bine !!!
Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu