luni, 5 iulie 2010

RETETA DE WEEK-END (OSTROPEL CU MELCI)

Dupa o plimbare prin livada de pruni ( a amicilor nostri care au casa in Valenii de Munte) facuta sambata ne-am ales cu o frumoasa recolta de melci.


Pentru ca nu avem posibilitatea de a consulta internetul si pentru ca nu am mai gatit melci ( drept este ca am mancat la restaurant dar atunci nu gandeam ca voi avea ocazia de a ma ‘’intalni cu ei vii’’ si sa cer reteta) si nestiind cum sa-i pregatesc am apelat la cunostintele de bucatareala ale mamei gazdei noastre si asa am ajuns la urmatoarul mod de a gati melcii.

OSTROPEL CU MELCI

Melci (cantitatea depinde de recolta) dar nu mai putin de 1 kg (cu tot cu cochilie)
500 ml suc de rosii
1 capatana usturoi
1 pahar vin rosu
100 ml ulei
Sare,piper

Intr-o galeata cu apa rece am pus melcii care au inceput sa iasa din cochilie.

Pe foc am pus la fiert o oala cu apa si sare. Cand apa a dat in clocot am luat cu o paleta melci si i-am pus in oala.



I-am lasat sa fiarba pana ce cochiliile s-au ridicat la suprafata apei.
Cu paleta i-am scos i-am pus intr-un bol apoi i-am clatit sub un jet de apa rece.
Cu mana (eu) sau cu furculita (sotul )am inceput sa tragem melcul din cochilie.

Urmeaza apoi partea mai neplacuta …eviscerarea (indepartarea viscerelor,organelor genitale, tentaculelor - asta am citit pe net). Eu am indepartat cu cutitul partea care continea un lichid verzui pana aproape de picior (partea carnoasa).

Dupa ce am terminat aceasta operatiune delicata am spalat carnea melcilor bine in apa rece apoi i-am pus din nou la fiert pentru a fi sigura ca sunt bine facuti.
Intr-o cratita am pus ulei ..aproximativ 100 ml …iar cand s-a incins am adaugat sucul de rosii le-am lasat sa fiarba putin apoi am turnat in cratita 1 pahar de vin rosu obtinut artizanal din via care creste langa livada de pruni unde am gasit melcii (sa nu se supere prea tare melcii ca au fost transferati din mediul lor).

Am adaugat melcii in sosul de rosii cu vin.

Intre timp a fost curatata o capatina de usturoi ,zdrobita si frecata cu putina sare care a mers in cratita peste melci impreuna cu un praf de piper.



Apoi repede totul in farfurie (fara patrunjel decor) pentru fotografie ca nu mai aveam rabdare sa gustam.

Toata echipa de culegatori de melci a fost incantata de rezultat si bucuroasa ca a mancat pe saturate gratis o specialitate a restaurantelor cu pretentii. Speram sa mai avem ocazia sa mai recoltam melci si sa savuram si alte mancaruri…acum sunt pregatita sa incerc si alte retete.

MULTUMIM PENTRU AJUTOR ‘’COANA MARE”!

Toate cele bune si sa ne revedem cu bine !!!
Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu